Inkluzivno obrazovanje - Imperativ za unapređenje ljudskih prava i održivi razvoj
U sklobu 16. zasjedanja Konferencije država potpisnica Konvencije o pravima osoba s invaliditetom (COSP16), UNESCO i Inclusion International, zajedno sa stalnim misijama Portugala i Kolumbije pri Ujedinjenim nacijama, suorganizuju prateći događaj pod nazivom "Inkluzivno obrazovanje: imperativ za unapređenje ljudskih prava i održivi razvoj" u sklopu treće tematske oblasti COSP16 „Dosegnuti nedovoljno zastupljene grupe osoba s invaliditetom". Prateći događaj ko-sponzorira The United Nations Partnership on the Rights of Persons with Disabilities (UNPRPD).
Događaj će se održati u sjedištu UN-a u New Yorku u utorak, 13. juna 2023. godine u 17.30 CET (11.30 EST), konferencijska sala 11. Događaj će se realizovati na engleskom jeziku, a prenositi će se putem interneta na UN TV na: https://media.un.org/en/webtv. Tumačenje na znakovnom jeziku i titlovi će biti omogućeni na UN TV-u.
Ciljevi:
- Razgovarati o izazovima sa kojima se još uvijek suočavaju učenici s invaliditetom i dijeliti inovativne i efikasne politike i prakse kako bi se krenulo ka inkluziji u obrazovanju;
- Podijeliti proživljena iskustva osoba s intelektualnim invaliditetom koje su prošle kroz inkluzivno obrazovanje;
- Razmjena praksi i strategija kako bi se osiguralo pravično i inkluzivno obrazovanje za svu djecu, posebno onu pod najvećim rizikom od isključenja;
- Obnoviti napredak i prepreke inkluzivnom obrazovanju u svjetlu nedavnih napora – kao što su Samit o transformaciji obrazovanja i njegov poziv na akciju – i uoči velikih nadolazećih događaja kao što su 30. godišnjica Deklaracije iz Salamanke, Samit SDG-a 2023 i Samit budućnosti.
Ovaj prateći događaj je doprinos Cilju održivog razvoja 4 o
„Osiguranju inkluzivnog i pravednog kvalitetnog obrazovanja i mogućnosti
cjeloživotnog učenja za sve" i nastavku rada na Samitu UN o transformaciji
obrazovanja, koji je sazvao generalni sekretar UN-a kao odgovor globalnoj krizi
u obrazovanju – krizi jednakosti i inkluzije, kvaliteta i relevantnosti. 87%
nacionalnih obaveza za transformaciju obrazovanja izraženih tokom Samita prepoznalo
je „važnost obezbjeđivanja inkluzivnijih obrazovnih sistema kako bi se
zadovoljile potrebe najugroženijih učenika i zajednica". Postoji hitna potreba
da se ubrzaju napori i akcije kako bi se osiguralo da osobe sa fizičkim,
emocionalnim, razvojnim i intelektualnim invaliditetom ne budu izstavljene.
Uprkos mnogim akcijama koje su poduzete, učenici invaliditetom
su među onima koji su u najvećem riziku da budu isključeni iz škole ili ju
pohađaju u segregiranim okruženjima. Širom svijeta, zakoni naglašavaju
segregaciju u 25% zemalja, djelomičnu segregaciju u 48%, integraciju u 10% i
inkluziju u 17%. Takođe, postojanje inkluzivnih politika u nekim zemljama ne
garantuje pravilnu i efektivnu implementaciju. Kada su učenici s invaliditetom
uključeni u redovne škole, oni najverovatnije ne dobijaju podršku koja im je
potrebna da uče i učestvuju na ravnopravnoj osnovi sa svojim vršnjacima bez
invaliditeta.
Prateći događaj će se također odraziti na Poziv
na akciju „Inkluzivno obrazovanje za osobe s invaliditetom: Poziv na akciju za
osiguravanje inkluzivnog i pravednog kvalitetnog obrazovanja" koji su na
Samitu o transformaciji obrazovanja objavili International Disability Alliance
(IDA), International Disability and Development Consortium (IDDC), Global
Action on Disability (GLAD) Network’s Inclusive Education Working Group, i
Global Campaign for Education-US (GCE-US).
Više informacija o ovom pratećem događaju možete naći na
sljedećem linku: https://www.unprpd.org/inclusiveeducationCOSP16
MyRight je u saradnji sa Federalnim ministarstvom nauke i obrazovanja uz podršku Odbora za zagovaranje inkluzivnog obrazovanja u skladu sa članom 24 Konvencije o pravima osoba s invaliditetom 04. oktobra 2021. godine organizovao konferenciju o kvalitetnom inkluzivnom obrazovanju u kontekstu ostvarenja cilja 4 Programa održivog razvoja u Bosni i Hercegovini pod nazivom „Osvijetlimo OBRAZovanje" na kojoj su donešeni zaključci u kom smijeru treba ići kako bi se približili i ubrzali proces postizanja kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja kao uslova za ispunjenje cilja 4 Programa održivog razvoja (https://bit.ly/43UZO9D).
Više informacija COSP16 možete naći na sljedećem linku:


Copyright (C) 2015 - Myright, Empowers people with disabilities
All Rights Reserved