Danas se obilježava Svjetski dan djece – 20. novembar

UNICEF vas poziva da se pridružite hiljadama ljudi širom svijeta koji pozivaju svjetske lidere da učine više, tako da svako djete može biti u školi, žaštićeno i imati mogućnost da ispuni svoj potencijal.

Slika. UNICEF slika povodom obilježavanja svjetskog dana djeceUprkos ogromnom napretku tokom proteklih decenija, milioni djece i mladih ostaju neškolovani, nezaštićeni. Ova situacija se mora promeniti!

Danas 20. novembra 2018. godine, slavi se 29. godišnjica Konvencije o pravima djeteta. https: //www.unicef.org/crc/

Ovo je najvažniji dan za prava djece na globalnom nivou. To je dan kada se svjetski lideri mogu obavezati da rade više za djecu.

MyRight- Empowers people with disabilities je članica UNICEF-a u Švedskoj, te kroz svoje programe radi na poboljšanju situacije za djecu s invaliditetom u svijetu.

Povodom današnjeg dana mi vas podsjećamo na priču koja je nastala u okviru naše kampanje #PonosniNaSebe, koja se odnosi na osnovno pravo djece - pravo na obrazovanje, kojom želimo skrenuti pažnju na prava djece s invaliditetom, kojima je ovo pravo vrlo često djelimično ili u potpunosti uskraćeno!

Slika 2. Priča o inkluzivnom obrazovanju povodom svjetskog dana djece 20. novembra, na slici je djevojčica Dunja„Roditelji su me nosili u školu preko stepenica na ulazu, ali na fakultet nisam mogla jer nisu mogli čitav dan biti uz mene", kaže jedna korisnica kolica.
„Da nije bilo moje mame, da mi čita literaturu da bih učila, ne bih uspjela", čućete od žene koja ne vidi, nakon sticanja fakultetske diplome.
„Ne može da polaže ispit jer nema tumača znakovnog jezika", glasio je naslov u novinama koji se provlačio nekoliko godina.
I mogli bismo tako u nedogled, ali suština prava na inkluzivno obrazovanje stane u nekoliko redaka člana 24. Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom, koju je Bosna i Hercegovina ratificirala 2010. godine, a izgleda mnogo drugačije od prethodnih izjava.
Inkluzivno obrazovanje nije teret i obaveza, ni osobe s invaliditetom, niti njenog najbližeg okruženja, već pravo na čije smo se poštovanje obavezali da stvorimo društvo jednakih mogućnosti za sve. U razumijevanju prava na inkluzivno obrazovanje, treba poći od neoborivog prava osoba s invaliditetom i obaveze društva da ove osobe posmatra kroz prizmu ljudskih prava i nosilaca prava, a ne primatelja, kako socijalne pomoći, tako i pogrešnih modela koji se posmatraju kao inkluzivni, a po svojoj prirodi to nisu.
Inkluzivno obrazovanje obuhvata sve nastavne sadržaje, poput literature u prilagođenom formatu, različitih tehnika i tehnologija, asistenciju u nastavi, nastavni kadar obučen i edukovan da radi u smjeru podsticanja mogućnosti i ostvarivanja najboljih rezultata svakog djeteta s invaliditetom. Pristupačnom, prihvatljivom, dostupnom i prilagodljivom inkluzivnom obrazovanju težimo.
Veoma bitno, inkluzivno obrazovanje stvara i njeguje lične izbore, podstiče na rast i usavršavanje i temelj je artikulisanja sopstvenih želja i zagovaranje prava osoba s invaliditetom.
„Invaliditet nije prepreka da budem ono što želim" ili „Imam sve potrebno za učenje i mogu da ispunjavam sve zadate obaveze bez dodatnih prepreka", rečenice su koje želimo čuti, jer one znače puno ispunjenje prava svake osobe s invaliditetom na obrazovanje, kao procesa koji stvara samostalnu, sposobnu, uspješnu i potpuno ostvarenu ličnost.

Više na: http://myright.ba/clan-24--skola-i-sve-vezano-za-skolu-pravo-svakog-djeteta-s-invaliditetom

Dječija prava nisu za raspravu! 

#WorldChildrensDay2018

Više informacija o Svjetskom danu djece možete naći na web stranici UNICEF-a na sljedećem linku: https://www.unicef.org/



Austrian Development Cooperation i Light for the World su finansirali izradu ove web stranice With funding from Austrian Development Cooperation Light for the World